POVESTI DIN CASA TIFF 2015

Corneliu Porumboiu: „Clujul face cât toată România…”

Despre adunarea filmului românesc tânăr din TIFF Lounge-ul de joi ne-am bucurat să aflăm câteva informaţii de la una din jurnalistele prezentă la eveniment, Cristina Beligar.  Mai multe detalii pe pagina ziarului Transilvania Reporter.

Echipele filmelor românești prezentate la Cannes în 2015 s-au întâlnit joi cu publicul din Cluj pentru o sesiune de întrebări și răspunsuri în cadrul seriei de discuții organizate la TIFF Lounge în Piața Unirii. Cineaștii au vorbit despre tematicile filmelor care s-au regăsit în proiecțiile festivalului de la Cannes și legătura lor cu realitatea socială, dar au făcut și câteva remarci cu referire la „supraviețuirea” filmelor de autor în România, la distribuția lor și costurile de promovare. Un moment aprins al dezbaterii a fost discuția privind relația pe care ar trebui să o aibă realizatorii de film cu reprezentanții presei, în momentul desfășurării filmărilor la o nouă producție, pentru crearea unei anumite așteptări în rândul publicului.

La discuția moderată de jurnalistul Mihnea Măruță au participat regizorul Corneliu Porumboiu, alături de actorii Cuzin Toma și Adrian Purcărescu, protagoniști ai filmului „Comoara”, premiat la ediţia din acest an a Festivalului Internaţional de Film de la Cannes cu distincția „Un Certain Talent” în cadrul secţiunii Un Certain Regard, Radu Muntean, regizorul filmului „Un etaj mai jos”, unul dintre filmele cu cele mai multe aprecieri din partea juriului festivalului, precum și regizorul Andrei Crețulescu și actrița Rodica Lazăr, respectiv o parte a echipei scurtmetrajului Ramona, câștigător al premiului „CANAL +” în cadrul secțiunii Semaine de la Critique de la Cannes.

„Cinema-ul este din ce în ce mai mult o formă de socializare. Așa cum mall-urile au popcorn-ul, din ceea ce văd mai mult în străinătate cinematografele au un restaurat lângă, unde oamenii vin, se întâlnesc, discută despre film. Eu mergeam foarte mult la cinematecă și rămâneam după filme cu prietenii mei. Din ceea ce am văzut cum funcționează cinematografele din străinătate există cinematografe de autor, care sunt și ajutate de stat, dar care au și oameni interesați și care funcționează în comunități mai mici sau mai mari. În România avem exemplul TIFF-ului care a construit un fel de cultură cinematografică în acest oraș. În Iași există același număr de studenți, oameni interesați de cultură, dar care nu merg la cinema. Clujul face cât toată România la un loc ca număr de spectatori, fără București bineînțeles”, a precizat Corneliu Porumboiu la Cluj.

Scrie un Comentariu

Despre Autor

Christine-Marie Turcu